16-12-2013

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

16-12-2013

Bericht door Sybe. M. » 16-12-2013 12:34

Vandaag was Kees Been als gast in de boot. Kees zou samen met zijn collega komen, maar die bleek verhinderd. Het leuke aan 1 gast is, dat ik mee kan vissen. Met 2 gasten is het te druk, en vis ik nooit mee. Voor mij een voordeeltje. Kees was mooi op tijd in Franeker, dus we konden op tijd starten.

Binnen een kwartier melde de eerste vis zich op Kees zijn hengel. Een mooie vis van 1 meter vergiste zich in het kunstaas. Nog geen 10 minuten later was het mijn beurt, om een snoek te landen. Heerlijk, de dag begon goed. Hierna besloten we naar een van mijn favoriete stekken te varen om te kijken of ze daar los waren. Op deze stek kon ik helaas maar 1 vis pakken, maar ik was er wel blij mee.

Er werd besloten om even met Sybrides te gaan gooien. ondanks de kou, ben ik nog steeds van mening, dat aan jerkbaits meer te vangen is als aan dood aas. Al snel melde zich een mooi vis op de flat Sybride, maar doordat ik de lijn even verslapte, viel deze nette snoek er weer af. Stom, een beginners fout.

Rond het middag uur werd het stil, en bleef het lange tijd stil. Gelukkig was de natuur, en het weer prachtig, dus genieten konden we volop. Tegen het eind van de middag besloot ik een eigen gespoten plug aan de hengel te binden. dit is een groot stuk kunstaas, en de standaard reactie is, durf je met zulk groot kunstaas te vissen??? Kunstaas is nooit te groot, en zelfs kleine snoek, kan extreem groot kunstaas aan. Het duurde maar even, en de tweede meter snoek van deze dag vergiste zich in dit grote kunstaas. Geweldig, wat een mooie dag.

Op de terug weg naar de helling deden we nog even mijn favoriete stek aan, wat onze laatste snoek van de dag opleverde. Helaas was het om 5 uur alweer donker, dus moesten we om half 5 weer op de helling zijn. De donkere dagen voor kerst, maar wel mooie dagen, voor kerst.

6 aanbeten, waarvan 5 verzilverd, niet heel veel, maar wel 2x een metervis, niet verkeerd.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding
De eerste vis, op 100 cm

Afbeelding
Niet groot, maar wel welkom.

Afbeelding
De 2e vis van 100 cm

Plaats reactie