06-01-2014

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

06-01-2014

Bericht door Sybe. M. » 07-01-2014 17:07

Vandaag waren Wouter en Lèroy op de Allumacraft. Mijn plan was om een bekende stek te pakken, en dan te verkassen naar een onbekende stek. Omdat het tegenwoordig maar niet licht wil worden, begonnen we pas om 8:30 uur. De regen viel, zoals voorspeld, met bakken uit de hemel. Volgens de buienradar moest het binnen anderhalf uur droog worden, en gelukkig gebeurde dit ook. De rest van de dag bleef het wonderbaarlijk droog, en de temperatuur was erg hoog. januari, en dan deze temperaturen, raar. De eerste vis was voor Lèroy, en het geluk zou hem vandaag niet in de steek laten. De vissen bleven mooi verspreid over de dag komen, zodat we ons niet hoefden te vervelen. Leroy pakte als eerste van de dag een mooi stevige snoek van een meter. spectaculair, wat kick. het kunstaas werd gegrepen op een moment dat het stil viel, wel even schrikken. Natuurlijk werden er een paar foto's gemaakt, voordat de snoek weer werd terug gezet. super blij was Leroy met deze mooie vis, maar zijn geluk was nog niet op. Met regelmaat kwamen er mooie vissen bij wouter en Leroy aan de haak, prachtig.

In de middag op de andere stek viel het eerst wat tegen, maar gelukkig kwam daar al snel verandering in, en er werden een paar mooie snoeken gehaakt, waaronder Leroy zijn zevende en mooiste vis. Een speknek van 113 centimeter vergiste zich in het aas. Wat een power had deze vis. de strakke hengel boog maximaal door, super. Toen de vis bij de boot kwam zag ik dat ze nog maar licht gehaakt zat, en de spanning nam toe. Gelukkig kon ik haar razendsnel bij de kieuwen pakken, en haar veilig aan boord halen. Wat een opluchting, en ontlading, toen ze veilig aan boord was. Dit is hoe snoeken hoort te zijn, wat een mooie hobby.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
meter snoek

Afbeelding
meter snoek

Afbeelding
winter kleuren, wat is de natuur toch mooi.

Afbeelding

Afbeelding
113 centimeter

Afbeelding
113 centimeter


Afbeelding

Afbeelding

martin flierman
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-01-2012 22:36

Bericht door martin flierman » 10-01-2014 20:49

Zooo netjes weer mannen.!!

Plaats reactie