09 03 2014

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

09 03 2014

Bericht door Sybe. M. » 10-03-2014 23:33

Vandaag was Evert kracht aan boord, samen met zijn zoon. Evert was al eens vaker aan boord geweest, en had toen meerdere meter snoeken gevangen. Ik wist dat ik deze vangsten niet kon verbeteren. Het is momenteel best moeilijk om extra grote vis te pakken. Ik had daarom ingezet om veel vis te gaan vangen, ipv grote vis. Het plan was,om naar een dorpje te gaan, en van daaruit terug naar mijn woonplaats te trollen. Helaas kreeg ik 1 dag van te voren te horen, dat er al andere vissers op deze stek hadden gevist. Ik vindt dat een stek dan even een dagje rust moet hebben, dus moest er wat anders gevonden worden. gelukkig heb ik meestal wel wat opties achter de hand, en had ik gauw een oplossing gevonden. De vis ligt momenteel ondiep, dus kleine vaartjes moesten het worden.

De dag verliep goed, want de vis kwam regelmatig aan boord, en vader en zoon vingen om de beurt hun vissen. Soms vangt de een niets, en de ander alles, maar vandaag ging het mooi gelijk. De Nils master mini, en een nieuw aasje waren vandaag veruit het meest favoriet. Deze twee aasjes zorgden voor meer dan de helft van alle aanbeten. Dit nieuwe aasje heb ik gespoten in de paars/roze kleur, met een zwarte buik en rug. Deze kleur heeft zich in het verleden als goed vanger bewezen, en daarom had ik dit aasje ook in deze kleur gespoten. Heerlijk om te zien hoe dit aasje precies doet, wat je van zo'n nieuw aasje verwacht.

Binnenkort komt er een doosje uit het buitenland, met een mooi aantal van deze aasjes, en ik zal er dan ook zeker een aantal in deze kleur gaan spuiten. houd mijn webshop in de gaten, want dit is een hele goede vanger.

De teller stopte vandaag op 15 gevangen snoeken, en 3 verspeelde snoeken. 15 vindt ik een prima aantal, dus tevreden werd de dag afgesloten.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie