17 03 2014

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

17 03 2014

Bericht door Sybe. M. » 25-03-2014 21:57

Vandaag waren Auke en Gertjan in de boot. Een dagje met deze twee heren staat garant voor veel plezier en grappen, zo ook weer vandaag. Gertjan is ambtenaar, en daarom ook een mooi slachtoffer voor ambtenaren grappen. Waarom mensen altijd grappen maken over ambtenaren, snap ik niet, want deze mensen doen toch niets. :D Deze periode is moeilijk, dus de verwachtingen waren niet erg hoog. De vis is moeilijk te pakken, en het formaat is niet groot.

Gertjan is de enige uit de leeuwarder vis vrienden groep die nog geen meter snoek heeft gepakt, dus hoopten we op een mooi vis voor hem. De dag was best moeizaam, maar het formaat was nog redelijk. de eerste vissen waren allemaal rond de 70 cm. aan het einde van de dag stond de teller op 8 snoeken, maar de gehoopte meter zat er helaas niet bij.

Ik besloot, ondanks het late tijdstip, om nog niet naar de helling te varen. Een extra rondje kon geen kwaad, ook al was het meer als een uur stil bij de hengels. Dit extra rondje bleek een goede keus, want Gertjan kreeg nog een laatste aanbeet. De teller kwam hiermee op 9 stuks, maar wat nog mooier was, Gertjan pakte zijn eerste meter snoek. Prachtig hoe deze wens op het allerlaatste moment van de dag toch nog uit kwam. (laatste foto)

Gertjan, gefeliciteerd, en welkom bij de meterclub.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meter snoek voor Gertjan. Gefeliciteerd.

Gert Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-03-2014 22:43

Re: 17 03 2014

Bericht door Gert Jan » 25-03-2014 23:04

Topdag! De aanhouder wint, mogelijk gemaakt door een gids die niet om 16:00 uur op de helling wil staan. Een dikke aanrader voor iedereen die een gezellige en leuke dag wil roofvissen. En als ambtenaar ben ik gewend om een hele dag op mijn spreekwoordelijke krent te zitten, dus dat kwam mooi uit. :D

Plaats reactie