22-6-2013

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

22-6-2013

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 23-06-2014 22:45

Helemaal naar huis gevist

Vandaag ging mijn vaste vismaat Robert Fox weer een dag mee te vissen.
We zijn vandaag naar de stad wezen trollen en fireballen.

In mijn woonplaats zelf pakte ik al snel een mooi snoekje van ongeveer 45cm op de fireball.
Daarna kregen we al snel een regenbuitje over ons heen. Ben je ook gelijk wakker :)

Verder kregen we niet echt meer aanbeten op de fireball dus zijn we maar doorgaan met trollen richting stad. Na ongeveer een kilometer pakte ik een snoekje van 55cm op de spok in tigerhost orangetail.

Een stukje verder pakte Robert een snoekje van 50cm op de ssr. Daarna viel het stil voor een hele tijd dus zijn we maar door gevaard naar de stad. Het bleef nog een tijdje taai tot dat Robert een mooie 70er pakte op de Ernie. Toen we hem bij de boot hadden zagen we dat deze snoek een heel gat in zijn kop had aan de linkerkant bij de oogkas. Zo iets heb ik nog nooit eerder gezien.

Afbeelding

Robert bleef de hele tijd lekker door vangen met snoekjes van gemiddeld een 50/60 cm

Bij mij bleef het helaas verdacht stil.

Na een uur stilte aan de andere kant van de lijn kreeg Robert bij de uitgang van een haventje een harde beuk op zijn hengel. Na een mooie dril waarbij de snoek twee keer volledig uit het water sprong hebben we hem snel geschept. Bam de eerste grote snoek van de dag is binnen.
Na het onthaken gemeten hoppa 93cm aan de ssr baars.

Afbeelding

Paar foto’s gemaakt en snel de snoek weer in het water. Met een dikke klap van de staart gaf ze ons even een lekkere douche bij de release.

Robert pakte daarna nog een paar snoekjes trollend en jerkend weer het zelfde formaat 50/60cm.

Toen maar even pizza besteld bij domino’s zeven uur waren de pizza’s klaar dus hop hop gas er op naar de binnenstad.

Na de pizza’s nog een klein stukje getrold en pakte Robert natuurlijk weer een snoekje van een 60cm op de pikefighter 5 meter geel met wit en zwarte rug.

Na de release van dit snoekje maar opgehouden met trollen en naar huis toe gevaren. Met mijn 4pk yamaha duurt het even om van stad naar huis te varen (lees twee uur).

Al met al een mooi dagje gehad met Robert meerendeel van de dag mooi weer gehad alleen van mijn kant bagger gevangen, werkelijk waar alles geprobeerd zelfde aas en kleur als Robert maar ze wouden maar niet in mijn aasjes bijten. Ach ja volgende keer beter.

Tight Lines,

Aiso Lycklama a Nijeholt

Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

Bericht door Sybe. M. » 24-06-2014 10:17

Prachtige vangsten, en een mooi verslag.

Plaats reactie