20-9-2014 Grote snoek grijpt snoek tijdens drillen

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
LeoM
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-02-2013 10:36

20-9-2014 Grote snoek grijpt snoek tijdens drillen

Bericht door LeoM » 23-09-2014 21:27

Peter en ik vertrokken rond 10.00 uur uit Lelystad. Omdat ons thuiswater niet ver weg ligt lag de boot om 10.30 uur te water.
Het zou een vreemde en onrustige dag worden.

Het begon met een ongepaste zomerse warmte die, ondanks dat we inmiddels in t-shirts stonden, zorgde voor vele zweetdruppels tijdens het werpen. Het was windstil. Even later werd de reden duidelijk: onweer in aantocht! De eerste bui was eenvoudig te omzeilen maar langzamerhand werden we ingesloten van verschlillende kanten. Het lukte ons echter steeds met het gas erop onweer te omzeilen. Niet echt optimaal voor het vissen want zo gaat er veel tijd verloren. Maar midden op het meer in een aluminium boot met onweer, dat wil je niet, wij niet in ieder geval.

Het dieptepunt was, niet ver van ons, het ontstaan van een windhoos. Die ontwikkelde zich vanuit een wolk tot aan de grond en het geheel eindigde met een enorme klap en verlichting van de omgeving. We schrokken ons kapot. In een flits dacht ik dat we het haasje waren, maar dat viel mee. Snel en een beetje paniekerig het gas er weer op en naar de andere kant van het meer want de weg terug naar de helling was afgesloten.

Gelukkig knapte het weer op en konden we weer verder met vissen, daar waren we voor gekomen. Tot nu toe hadden we 2 snoeken geland en al snel zouden er nog 2 volgen (jerkend). De maat was voor dit water niet om over naar huis te schrijven, dus hier ook niet ;-).

Het bleef een taaie dag tot het moment dat het 5e exemplaar zich aandiende. Tijdens de dril klapte er plotseling een grote snoek op het arme beest dat aan de plug hing. Met groot geweld werd een poging gedaan om mij mijn snoek te ontnemen. Gelukkig hadden we 2 camera’s aan staan en werd alles mooi vastgelegd. In onderstaand filmpje (klik op de link) is te zien hoe dit afliep.
http://youtu.be/DkIAnGbIwDA

Ondanks de mindere vangst werd het door het vreemde weer en de oma dievegge toch nog een dag die wij niet snel zullen vergeten.

Plaats reactie