05-10-2014

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

05-10-2014

Bericht door Sybe. M. » 07-10-2014 21:35

Vandaag was Jan van het 123kunstaas team op de boot. Ik was zoals gewoonlijk lekker vroeg op de helling, zodat ik rustig de boot te water kon laten. Toen de hengels opgetuigd waren kwam Jan ook al aanrijden, zodat we op tijd konden vertrekken. De aanbeten kwamen al vrij snel, en het beloofde een goede dag te worden.

Het was druk op het water, en we kwamen meerdere boten tegen. Wat opviel was dat er veel geklaagd werd over de vangsten. Er was zelfs een man in een rubberboot die nog niets gevangen had, en hij verklaarde dit door het heldere water. Jan en ik keken elkaar raar aan, want wij zoeken juist de heldere stukken op.

De dag verliep voorspoedig, en vooral bij jan kwamen de aanbeten regelmatig. Bij mij liep het minder voorspoedig, en de aanbeten die ik kreeg losten voor de boot. De eindstand kwam hierdoor op: 11 voor Jan en 3 voor mij. Raar, want vorige week was het net anders om.

Aan het einde van de visdag wist Jan een mooie snoekbaars te pakken, op 90 cm. deze snoekbaars was niet de langste vis van de dag, maar zeker wel de zwaarste. Man, man, wat een heftige vis was dit, bijna niet te tillen.
De dag werd dan ook tevreden afgesloten, met 14 vissen, die mooi verspreid over de dag waren gevangen.

Plaatje bij het praatje.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie