15-11-2014 Nieuw bootrecord.....

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

15-11-2014 Nieuw bootrecord.....

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 15-11-2014 22:34

Nieuw bootrecord......

Vandaag stapte Auke bij mij in de boot voor een dagje snoeken. Zouden al langere tijd afspreken maar kwam er steeds niet van. Vandaag dus eindelijk zover.

Toen Auke bij mijn huis aankwam had ik alles al klaar staan in de boot en konden we gelijk vertrekken. Trollen door mijn woonplaats heen en pakken een mooi snoekje van ongeveer 50cm die vol over de spok firetiger was geschoven.

Afbeelding

We trollen weer verder en vangen lekker vlot achter elkaar snoeken. Om half 1 pakken we de 10e snoek en zitten we al in de dubbele cijfers. Dag is nu al geslaagd zeggen we tegen elkaar. Om 1 uur weer omgedraaid om rustig aan weer terug te trollen want Auke wou graag weer wat vroeg terug zijn. Blijft even een uurtje stil en dan begint het weer. EN HOE!!! Aanbeet na aanbeet volgt, verzilveren lang niet elke aanbeet vaak kolken achter het kunstaas. Ik zeg tegen Auke als we zo doorgaan gaan we dik over het huidige bootrecord van 16 snoeken heen wat nog maar paar weekjes staat. En op precies het moment dat ik dat zeg krijgt Auke een aanbeet maar deze mist, gelijk er na nog een aanbeet. En nog voor dat Auke de snoek bij de boot heeft krijg ik ook een aanbeet. Hoppaa dubbel strikeeeee.

Afbeelding

2 mooie snoeken. Euhh Auke dat was al 16 snoeken boot record al geëvenaard. En nog geen 10 meter verder al nummer 17 en het gaat zo maar door hier ook weer opvallend veel kolken achter het kunstaas. Auke pakt weer een mooi snoekje en ik leg de hengel even aan de kant met de plug nog half in het water. Auke onthaakt de snoek en we trollen weer verder. Auke krijgt voor de zoveelste keer weer een aanbeet en lost die. Op het zelfde moment krijg ik een aanbeet op de plug die nog half uit het water hangt. Ongelooflijk wat zijn ze los vandaag.
We trollen nog even verder en pakken er nog 1.

Afbeelding

Daarna even gas der op en we komen weer bij mijn woonplaats en we trollen nog even ik zeg nog tegen Auke dat ik hier eigenlijks nooit zoveel pak.

En bots daar meld zich nummer 22 al. Klein snoekje op de spok redhead.
En als laatste pakt Auke nog een mooie snoek van 73cm.

Afbeelding

Mooie en enorm gezellige dag gehad met Auke dat het bijna de hele dag geregend heeft kon de pret niet drukken.

Met 23 vissen van het water af gegaan Auke had er 16 en ik 7, als we alle aanbeten hadden verzilverd dan hadden we dik over de 40 gegaan vandaag.

Auke bedankt voor de gezellige en mooie visdag we doen het binnenkort weer eens dunnetjes over.


Groet,

Aiso

Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

Bericht door Sybe. M. » 17-11-2014 18:16

Top dag.

martin flierman
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-01-2012 22:36

Bericht door martin flierman » 17-11-2014 21:02

Nice Mooie aantallen!

Plaats reactie