06-01-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

06-01-2015

Bericht door Sybe. M. » 06-01-2015 22:45

Door 2x een afzegging van mijn vismaat, had ik dit jaar nog niet kunnen vissen. Gelukkig kon ik vandaag voor het eerst in 20105 los. We kozen voor een water wat erg moeilijk is, maar wel mooie dikke vissen kan opleveren. Wat is er mooier, dan het jaar te starten met een mooie dikke meter vis. Je neemt een bewust risico, op een matige vangst, maar o wat een plezier als er een monster vis boven komt.

We hadden om 8:15 op de helling afgesproken, en Bert was mooi op tijd aanwezig. Eerder starten heeft nu geen zin, want het is niet eerder licht. We begonnen met De Spok ice cold blue, en die leverde dan ook 2 nette snoeken op. Er werd ook een mooie snoek op de rapala super shadrap gepakt. Zo zie je maar weer dat antieke aasjes ook nog best een vis kunnen vangen.

Er werd besloten om naar een succesvolle stek te gaan, op deze stek verzamelen in de winter, grote scholen witvis. Waar witvis zwemt, zwemt natuurlijk ook snoek. Dit bleek een goede beslissing, en de eerste meter snoek van dit jaar werd gevangen, op 111 cm. Super blij was ik met deze vis, en met een goed gevoel konden we door vissen.

De teller bleef op 7 vissen hangen, maar op de terugweg naar de helling, kwam er nog een vette 102 cm snoek op De Spok ice cold blue binnen.
Op deze manier is de eerste visdag van dit jaar weer een bijzondere dag geworden.


Afbeelding
Veel dikker worden ze niet, op De Spok ice cold blue, 102 cm


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
111cm pure kracht

Plaats reactie