Nieuw pr.....

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

Nieuw pr.....

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 03-02-2015 22:31

Nieuw pr…..

Vandaag zou auke weer eens bij mij opstappen.
Auke zou om 11 uur opstappen, ik begon al wat vroeger en zat om 8.15 op het water.

Mistig als wat, amper 50 meter zicht op het water.
Maar vaar toch maar door in de hoop dat het verder op wat minder mistig is.

Dat bleek gelukkig zo en al snel volgt de eerste aanbeet.

Recht onder een brug krijg ik een mooie aanbeet en de snoek vecht mooi.
Als ik haar voor het eerst boven water zie komen denk ik verrek die kan ook nog wel eens de meter halen.
Ze komt snel langs de boot en kan haar mooi in de kieuwgreep pakken.
Snel onthaken en zodra ik haar wil meten begint ze even lekker te schudden.
Voel het al het is weer zo ver.
Snoek opgemeten en kom uit op 94cm hele mooie snoek en ook lekker dik van de aasvis. Snel weer terug het water in. En daar kwam het bloed al. Paar beste krassen opgelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar lag het ijs al.
Kilometer door ijs heen moeten varen om weer verder te kunnen vissen. Blijft een dik uur stil.
Ik trol stug door, vaar een lang recht stuk in maar zie er geen aasvis liggen.
Dus ik draai maar weer om en trol weer terug naar de scholen aasvis.
En daar was dan de lang verwachte aanbeet en wat voor een.
En weer op de zelfde plug die mij vorige week al een 102 en 100cm snoek had opgeleverd.

De vis blijft goed diep en aan de weerstand voel ik gelijk dat het weer een dikke snoek is.
Duurt redelijk lang voordat ze naast de boot ligt.
Zo hé het is er weer 1 alweer een meter + snoek.
Snel probeer ik haar te scheppen.
Ze schud met haar kop net als ik het schepnet er onder doe.
Een van de dreggen blijft steken in het schepnet waardoor ik haar niet meer kan scheppen.

Snel de hand in de kieuw want deze wil ik echt niet verspelen…
Het lukt maar precies waar ik mijn hand in de kieuw heb zit een dreg, het word nog gevaarlijk zeg ik in me zelf.
En ja hoor ze spartelt nog 1 keer en daar gaat de dreg door mijn hand heen. '
Ondertussen snel Auke gebeld dat hij als de bliksem hier heen moet komen.
Auke is er binnen 5 minuten zegt ie.

Ondertussen zit ik nog steeds gehaakt aan de snoek die weer gehaakt zit aan het schepnet.
Snel mijn kniptang gepakt en de haak doorgeknipt die in mijn hand zit.
En de dreg die in het schepnet zit ook doorgeknipt.
Snoek in het schepnet gedaan zodat ik nog even kan wachten op Auke om een paar mooie foto’s te maken en de haak in mijn hand door te drukken.

Daar komt Auke al als een gek aan fietsen in zijn warmtepak met twee hengels en emmer kunstaas in de hand.
Auke stapt snel in de boot en snel drukt ie de haak door.
Heerlijk gevoel was dat….
Eerst knippen we de rest van de haken door dat, onthaakt net even wat makkelijker.

Daarna leggen we haar op de meetlat, ik kan mijn ogen niet geloven 120 CENTIMETER. Ik kijk Auke zijn kant eens op om te zien of ze wel echt helemaal met de staart tegen de 0 aanzit, en ja hoor 120cm precies. Wat een ongelooflijke bak. Dat is weer een pr verbetering van 12cm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auke maakt een hele serie foto’s en daarna zet ik haar snel terug en met een krachtige slag van haar staart duikt ze weer de relatieve diepte in van het water.
Kan het nog niet helemaal bevatten wat ik hier net even heb gevangen. On ge looflijk wat een brute vis.

Ik eet even een broodje en Auke zet nieuwe dreggen op.
We trollen weer verder als ik na een tijd weer een aanbeet krijg mooie 80er op de pikefighter repaint.

Even later pak ik nog een 50er snoek ook op de pikefighter repaint.

We houden nog even pauze bij een paar van Auke zijn vismaten die ook aan het vissen zijn, daarna trollen we weer verder en zet ik Auke weer af bij zijn fiets.

Ik trol nog even verder en bel mijn pa op dat ie mij om 17,15 op kan pikken met de trailer bij de trailerhelling.

Ik vang niks meer en trek het gas open en ruim mijn spullen alvast op.
Als ik bij de helling aan kom staat mijn pa er al en kan de boot zo de trailer op.

Zoals altijd met Auke was dit weer een enorm geslaagd en gezellig dagje.
Auke de volgende keer is de meter+ bak voor jou man.

Het was weer een pracht dag en ik mag nog best aan de bak om dit pr hier in friesland te verbeteren.

Tight lines,

Aiso

Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

Bericht door Sybe. M. » 04-02-2015 06:45

120 cm, een droom voor veel vissers. Gefeliciteerd.

Plaats reactie