15-02-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

15-02-2015

Bericht door Sybe. M. » 15-02-2015 22:21

Vandaag waren Jan en ik te gast op de boot van Jan de R. Er was afgesproken op een groot meer, maar toen we daar aankwamen stond er een harde en koude wind. Deze wind was te hard om veilig op het meer te gaan vissen. We besloten daarom om een ander water aan te pakken. Misschien hadden we op dit water minder kans op dikken, maar er is wel eens een mooie vis uitgekomen. De wind op dit kleinere water was veilig genoeg, en we konden daarom meteen los.

De dag begon moeizaam, maar iets later in de ochtend kwamen er toch een paar nette snoeken in de boot. Veel kleinere snoek, maar ook een paar nette. De rest van de dag verliep netjes, en geregeld melde zich snoek. Helaas vandaag geen meter snoek, maar wel een mooi aantal. De mooiste vis was 91 cm, hij was werkelijk prachtig getekend.

De teller eindigde vandaag op 19 stuks, en tevreden gingen we weer naar huis. Pikant detail van vandaag was, dat ik me wist te haken in mijn duim. gelukkig kon ik me weer snel los krijgen, want aan de andere kant van het kunstaas hing nog een spartelende snoek. Jan was minder gelukkig, want ook hij wist zichzelf te haken, maar hij kwam minder snel los. Bij jan moesten we de dreggen los knippen, en de haak door de vinger heen drukken. Jan is natuurlijk een echte bikkel, en hij gaf geen krimp, bij het doordrukken van de haak.

Jan en Jan bedankt voor de gezellige dag, en de leuke humor.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Afbeelding
AU, haak in de vinger.

Afbeelding
Prachtig getekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie