06-08-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

06-08-2015

Bericht door Sybe. M. » 08-08-2015 16:27

Vandaag was ik met Martijn de Rijk op stap. Martijn is een lid van het 123kunstaas team, en zoon van Jan de Rijk. Martijn heeft nog nooit een meter op De Spok gevangen, en hopelijk zal hier vandaag verandering in komen. De dag begon goed, en al snel pakte Martijn zijn eerste vis, op De Spok ice cold blue. Helaas was deze niet van het gewenste formaat, maar elke vis is welkom. Een half uur later kreeg ik een beuk op de hengel, en begon de slip te lopen. De vis voelde goed, maar wist zich voor de boot los te maken. Jammer, maar dit gebeurt wel eens. De dag was nog lang, en er zouden er nog wel meer komen. Later op de ochtend kwamen we op een dieper stuk, van 5 meter, we besloten om hier even te verticalen. De beten bleven uit, op 1 na. Deze vis liet de lijn van de hengel slap vallen, om vervolgens geheel uit het water te springen. Hevig kopschuddend wist deze vis zich ook te lossen. Het zat niet mee, want het was een mooie vette vis van rond de 85 cm.

We besloten daarom een ander gat aan te pakken, wat een diepte van ruim 10 meter heeft. Hier zou vast wel meer vis liggen? Helaas viel het hier ook tegen, maar wist ik toch nog een snoekbaars te haken. Geen grote, maar wel leuk op die grotere diepte.
Er werd weer verder getrold, en De Spok kreeg weer een kans. Zou het Martijn nu lukken om zijn meter te pakken. De eerste hengel die afliep was de mijne, en een massieve vis melde zich. Hij bleef diep zijn rondjes draaien, en liet zich niet zien. Het was wel duidelijk dat deze vis de metergrens moest halen. Eenmaal in de boot bleek ze 107 centimeter te zijn, en helemaal gaaf. Helaas niet op de Spok van Martijn, maar wat een prachtige vis.

Afbeelding
107 centimeter pure schoonheid.


De reis werd vervolgd, en er melde zich weer een sterke snoek aan. Deze snoek was een tachtiger, maar lekker sterk. Ondanks de drukte van de pleziervaart, lag deze snoek gewoon in de vaargeul. De watertemperatuur was inmiddels dik 19 graden, dus ze werd gauw terug gezet, 2 genietende vissers na latend.

Afbeelding
Een tachtiger, maar heerlijk sterk.

Het was weer een prachtige dag, met een kleine vlek, want de politie wist de dag te vervuilen met een bon van ruim 130 euro.
Martijn bedankt voor de gezelligheid.

Plaats reactie