28-08-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

28-08-2015

Bericht door Sybe. M. » 29-08-2015 19:26

Vandaag was weer eens een dagje om veilig te gaan snoeken. het water was terug gekoeld naar 18 graden en het was bewolkt. De snoeken konden rustig geland worden zonder kans op schade aan de vis.
Er zou samen met Vincent gevist worden op de randmeren, dus de wekker stond vroeg. Het was niet druk op de trailerhelling, en we konden direct te water. De eerste vis vergiste zich in De Spok in de nieuwe UV chatreuse kleur. Ondanks dat de vis met zijn 73 cm de kleinste van de dag was, was ik ontzettend blij met deze mooie snoek.
Afbeelding




De 2e vis melde zich ook al vroeg, en dit was een 90 cm op de hengel van Vincent. Vincent vist niet veel met De Spok, maar nu had hij er toch 1 aangeknoopt. De kleur natural voorn was in dit geval de winnaar. Vincent wenste voor vandaag een 90er en een metervis, dus de eerste wens was vervuld.
Afbeelding



Na deze vis verspeelde ik er nog 1, en werd besloten om in een haven met jerkbaits te gooien. Helaas was dit geen succes, er waren wel volgers, maar geen vissen die bleven hangen. Wat erg mooi was om te zien, was een monstersnoek, die rustig in het heldere water, 50 meter met de boot op zwom. Prachtig zo'n grote vis, en helemaal niet bang van onze boot.

Na het jerken werd besloten om een diep stuk uit te gaan vissen. Helaas was het water er niet zo mooi helder als normaal, maar we gingen het toch proberen. Na 2 km kwamen we op een stuk waar het wel helder was, en de eerste snoek melde zich dan ook al snel. Een mooie sterke 101 cm had het aasje van Vincent gegrepen. In het water schatte we hem kleiner, maar de meetlat liegt niet. Met deze 2e vis was Vincent zijn wens van vandaag meteen vervuld.
Afbeelding


De boot werd na het terug zetten van de vis gekeerd, en de weg werd vervolgd. Na enkele minuten kreeg Vincent alweer een aanbeet. Een mooie sterke vis had Vincent zijn shadclone gegrepen. De vis werd zo snel mogelijk met het schepnet geland, want ze was maar aan een velletje gehaakt. Deze dame bleek ook 101 cm lang te zijn. Na het vergelijken van de foto's konden we concluderen dat het niet de zelfde vis was. Prachtig om te zien hoe dicht dergelijke monsters bij elkaar in de buurt liggen.
Afbeelding

We besloten op het heldere gedeelte te blijven, en dit bleek een goede keus te zijn. Binnen een half uur melde zich de 3e metersnoek van vandaag. Deze keer op mijn buitenste hengel. een vis van 102 cm werd binnen gehaald, wat waren we blij. 3 metersnoeken in zo'n korte tijd. SUPER.
Afbeelding

Hierna werd het weer even stil, maar het geluk was nog niet op. Opnieuw haakte ik een meter vis, wat een gekkenhuis. 4 vissen van over de meter in een middag, heerlijk. Deze vis bleek ook 101 cm te zijn.
Afbeelding

De dag werd om 5 uur afgesloten, want het was nog een eind rijden, om weer thuis te komen. Vincent bedankt voor deze spectaculaire middag, en voor je cadeautje. We doen het binnenkort nog eens over.

Afbeelding

Afbeelding
Dreigende luchten.

Plaats reactie