06.09.2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

06.09.2015

Bericht door Sybe. M. » 07-09-2015 23:14

Vandaag was Jan weer eens aan boord, om kunstaas te testen. We hadden op een water afgesproken waar Jan nog nooit geweest was, en ik ook zelden kom. Mijn gevoel over dit water was goed. Ik weet niet hoe het kan maar het is een soort instinct dat je zegt ga eens naar dat water, en meestal komt het dan wel goed. De randmeren zijn momenteel ook wel goed, maar met de harde wind leek het me niet veilig genoeg. acht uur lag de boot in het water, en om half negen waren de eerste 3 vissen al gevangen. Het beloofde een mooie dag te worden, ook al waren de formaten minimaal.

Het werd een dag van vele variaties, want we vingen snoek, snoekbaars, en baars. Prachtig. Eigenlijk was het een top dag, want alles lukte gewoon. alle gekozen stekken leverde wel een vis op, en alle manieren van vissen leverde vis op. De kleinste vis was een baarsje van 26 cm, dat zo brutaal was, dat hij De Spok roze greep. De grootste vis was een mooie snoek van 104 centimeter.

De teller stopte op 18 vissen, wat een mooi resultaat is. Er waren vandaag ook nog vier snoekbaarzen bij, en dat is een uitzondering. Er glipt wel eens vaker een mooie snoekbaars tussendoor, maar vier gebeurd niet veel. Jan bedankt voor de gezelligheid, het was een prachtige dag.

Afbeelding
Een stropdasje.

Afbeelding
Snoekbaars, en weer op De Spok roze.

Afbeelding


Afbeelding
Gedeeltelijk buiten de bek gehaakt.

Afbeelding
104 cm, en zeer welkom, op een nieuw te testen kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Op de pouncer.

Afbeelding
Wat een lef.

Afbeelding

Plaats reactie