30-08-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

30-08-2015

Bericht door Sybe. M. » 08-09-2015 17:34

Vandaag waren de gebroeders Auke en Pieter aanwezig op de Allumacraft. We hadden afgesproken op een bekende plek, en halverwege mijn reis, werd ik door de heren ingehaald. Het was duidelijk, deze keer zou ik niet als eerste op de trailerhelling zijn. Aangekomen op de helling zaten de heren al aan een lekker heet bakje koffie. Snel gooide ik de boot te water zodat we snel konden beginnen. Het was de bedoeling om een stukje aan te pakken waar veel toeristen varen. Je moet dan vroeg beginnen, en op tijd weer weg zijn, want de toeristen hebben om Half tien allemaal de haven verlaten. Tot een uur of negen is het water nog helemaal vrij, en kan je prima je dingen doen. De rest van de dag zouden we rustiger stekken bevissen, en dan konden we ook iets meer van de natuur genieten.

We wisten vandaag 10 vissen te pakken, en de meeste hadden een nette afmeting. Pieter pakte de meeste vissen aan De Spok, maar Auke ving de meeste aan een pikefighter. De grootste vis was voor Pieter, want hij pakte een 103 cm op De Spok firetiger. Deze vis was een PR voor Pieter, en hij was er erg blij mee. Een beetje jammer was, dat er een man aan de kant stond te schreeuwen dat we de vis weer moesten laten zwemmen. Kei hard en ongegeneerd schreeuwde de man, zodat er mensen stopten met wandelen, of zelfs van de fiets af stapten. Wat een raar gevoel geeft dat, we hebben zoveel liefde voor de snoeken, en dan staan ze te roepen alsof je een stroper bent. Of deze man wel of niet bij zijn verstand was weet ik niet, maar hij stopte pas toen de vis gemeten, gefotografeerd en terug gezet was. Pfff, wat een ergernis.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een nieuw PR op 103 cm.

Afbeelding
Op De Spok firetiger, 103 cm, gefeliciteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie