07-12-2015 Snoeken in Friesland

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Clemens Drost
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-12-2015 20:07

07-12-2015 Snoeken in Friesland

Bericht door Clemens Drost » 12-12-2015 15:59

Het was eindelijk weer eens zover! Bij ons jaarlijkse tripje naar het hoge noorden, half november, hield Aeolus (God van de Wind) ons (Martijn en ik) na twee dagen vissen van het water, er was geen houden aan. Jammer, want die zondag stond ingepland met onze favoriete visgids uit Franeker. Een nieuwe afspraak dus......
Martijn kon helaas dit keer niet mee, dus dan maar zelf op pad met Sybe. Normaal altijd samen met een van m'n vismaten (Martijn of Theo) met Sybe het water op. Kijken wat dit ging worden....
Het doel was niet de aantallen, maar het formaat....GROOT! Daar zaten er al twee van in de Alumacraft. Zo tuften we door, maar het was niet wild. De eerste vis (90 cm) kwam pas na enkele uren, voor Sybe. Later ving ik zelf nog een snoek van 82 cm en 75 cm, en Sybe ook nog twee vissen, 72 cm en 75 cm, dat ik meen. Het was niet wild, maar wel weer een topdag! Lekker in de boot, prima weer (geen regen, en niet veel wind, op het laatst zelfs een zonnetje), twee gezellige vissers, lekkere Turkse knoflook worst. Zo kwamen we de dag wel door.
Het gaat niet altijd om hoeveel en wat je vangt, de gezelligheid en de lol is minstens zo belangrijk!! Sybe (en Clemens) bedankt voor de mooie dag!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie