13-12-2015

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

13-12-2015

Bericht door Sybe. M. » 14-12-2015 17:26

Vandaag was een bijzondere dag, want ik ging niet vissen met vrienden, of gasten gidsen, nee vandaag zou ik me laten gidsen.

Mijn maat, Jan, had de wens om een keer vertikaal op snoekbaars te vissen. Voor mij is het meer dan 15 jaar geleden dat ik fanatiek op snoekbaars vertikaalde, en daarom vond ik mezelf niet geschikt om Jan daar in te gidsen. Er zat maar 1 ding op, een provisionele visgids in huren, om dit karwei te klaren. Voor mij zelf ook leuk, want dan kon ik mijn vertikaal kennis ook weer wat opvijzelen.

De keuze voor een goede gids was niet moeilijk, want er zijn maar een paar echt goede vertikaal gidsen. De keuze viel dan ook al snel op Tjeerd van de Ploeg. Tjeerd is een man waar de vakkennis en de liefde voor de sport van af druipen. Een afspraak was dan ook al snel gemaakt.
http://tjeerdvdploeg.nl/

Aangekomen bij de helling kwamen we er achter dat we geboft hadden. Tjeerd had een prachtige boot, voorzien van alle luxe. Het weer was heerlijk en er stond bijna geen wind. Het beloofde veel goeds. Aangekomen op de eerste stek, bleek dat ik het nog niet verleerd was, want de eerste vissen melden zich al snel. Jan en Tjeerd vingen ook al snel hun eerste vissen. Heerlijk ontspannen vissen, met zulk lekker weer dat de jas in de loop van de ochtend uit kon.

De vissen melden zich de hele ochtend regelmatig, waarna het iets stiller werd. Tjeerd besloot daarom te verkassen naar een ander gedeelte van het water. Dit gedeelte was een water van het type streetfishing, maar ook groot genoeg om diepe stukken op te kunnen zoeken. Al snel volgden hier ook weer een aantal aanbeten.

Wat opviel deze dag, was dat de tijd voorbij vloog, en dat veel snoekbaarzen voorzichtig aanbeten. Vissen zonder stingertje was niet mogelijk, want dan verloor je te veel vis. Er werden van de shadjes zonder stinger, zelf staartjes afgebeten. De dag vloog voorbij, en voor we er erg in hadden, werd het schemerig. De terugweg werd ingezet, en met zo'n snelle boot waren we er ook weer snel. De teller eindigde vandaag op 48 vissen, en dat is een mooi resultaat. Tjeerd vond dit wat aan de magere kant, maar Jan en ik waren dik tevreden. Tjeerd en Jan, bedankt voor de leuke sfeer aan boord, en deze geweldige dag.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Plaats reactie