Goed begin van de vakantie

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

Goed begin van de vakantie

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 19-12-2015 21:30

Goed begin van de vakantie

Vandaag stapte Mario bij me op in de boot. De dag begon zoals gewoonlijk op dit stuk taai. Ik weet toch een twee tal snoeken te haken. en als we bij het eerste dorp aankomen en daar onder de eerste brug doorvaren krijgt Mario een aanbeet op een van zijn hengels en geeft de andere snel aan mij. He verrek ik voel ook het kopschudden van een snoek en kijk snel achterom om te kijken of de snoek door de lijn van deze hengel heen gezwommen is. Dat bleek niet het geval, bamm weer een double strike twee snoeken tegelijkertijd gehaakt. dit belooft wat voor de rest van de dag.

Afbeelding

Hierna trollen we weer door en blijven zeer regelmatig snoek vangen tot dat we bij een kruising komen die er toch wel heel erg snoekig uit ziet en bijna wel vis op moet leveren. Dat bleek ook zo want daar kwam de verwachtte aanbeet al. Een mooie snoek van 74cm en alweer op de spok uv Chartreuse blijkt vandaag echt weer een top plug te zijn. Troebel water en bijna geen zon door een volledig bewolkte lucht.

Afbeelding

Even verder op krijgt Mario een knal op zijn steunhengel en deze blijft in dezelfde hoek krom staan, en de slip bleef lopen. Zou dit dan de bonus vis voor vandaag zijn? Het duurt even voordat we de vis zien en als deze al kopschudden vol uit het water springt. Lossen we deze vis. Helaas de bonus vis van vandaag gelost maar dat hoort er ook bij.

We vangen nog een paar snoeken maar daarna valt het even stil, we maken ons nergens druk om want we zitten onderhand al op een 20 snoeken.

We trollen rustig verder en pakken zo nu en dan nog een snoek. We komen mooi in het einde van de schemer weer bij de helling aan, en kijken terug op een zeer geslaagde visdag.

Met 22 snoeken een top start van de vakantie en zullen zien wat de rest van de vakantie gaat brengen. Visdagen genoeg haha.

Met een watertemp van rond de 8,5 graden op 19 december lijkt het nog totaal niet op winter en de snoeken liggen dan ook nog voor het grootste gedeelte verspreid door de hele polder heen. Man het lijkt wel herfst hier.

Mario bedankt voor het opstappen, het was een top dag met veel grappen en grollen.







Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-01-2016 19:40

Bericht door Martijn » 03-01-2016 21:51

hoppa top dag mannen

Plaats reactie