Jan en Aiso on tour

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

Jan en Aiso on tour

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 03-01-2016 18:17

Jan en Aiso on tour

Vandaag zou Jan Breuring weer bij mij opstappen.
Wij hadden om 8.30 afgesproken bij de helling. Toen wij mooi op tijd bij de helling aankwamen stond Jan er ook net.
Helaas waren er twee boten al voor ons. Ze liggen al in het water, maar er blijkt een probleem te zijn.
Stop vergeten dus de boot loopt vol water. Om een lang verhaal kort te maken na heel wat gedoe met de boot uit het water te krijgen, met het afbreken van de lierboom en veel touwen is het uiteindelijk gelukt.

Lagen we om 9.15 eindelijk op het water en konden we beginnen met vissen.
We zagen in de verte een boot varen die er een snoek aan hadden.
Ik dacht dat kunnen William en Jan de Rijk wel zijn. En toen we dichterbij kwamen bleek dit ook het geval.
Toen we bijna naast hun waren kreeg Jan een aanbeet op zijn hengel. Helaas lost deze gelijk. We maken even een kort praatje en vervolgen dan weer onze eigen weg.

Ik krijg even verderop een spectaculaire aanbeet waar de snoek volledig het water uit komt. Na een korte dril word deze prachtige 70er snoek even kortstondig de boot ingehaald voor een foto, snel onthaken en dan snel weer terug.

Afbeelding

Wat zijn ze toch prachtig gekleurd hier de snoeken.
We trollen verder en net als Jan een ander kleurtje Spok er aan doet krijgt hij er gelijk een aanbeet op. Een mooie snoek van rond de 50cm
blijkt de spok te grazen genomen. Na een foto gaat natuurlijk ook deze snoek weer terug naar waar ze horen.

Afbeelding

We trollen rustig aan verder en pakken zo nu en dan een snoek. We maken even een korte plas pauze en dit geeft mij de tijd om even een paar foto’s te maken van deze prachtige omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel mooier word het voor mij niet. Het zijn geen monsterlijke snoeken maar de prachtige kleur en de nog mooiere omgeving maakt dat allemaal goed.

We trollen zo nog een paar uren verder met geregeld een paar snoeken tot dat we besluiten om maar terug te trollen naar de helling het is onderhand ook al half 4 geweest.
We pakken nog een paar mooie snoeken en als we bijna bij de helling zijn, krijgt jan nog een aanbeet.
De vis vecht wel raar zegt Jan, en we zien al snel hoe dat kan.
De vis komt naast de boot omhoog en het blijkt een dikke brasem te zijn. De spok vangt ook alles.

We komen in het donker bij de helling aan, halen de boot uit het water en ruimen al de visspullen weer op. En rijden richting huis.

Jan weer bedankt voor het opstappen en de lift naar huis. Het was weer een topdag met op twee of drie snoeken na alles op de Spok. Hoe kan het ook anders. Snel maar weer een dagje plannen dan doen we het weer dunnetjes over.

Lekker begin van 2016 dit 16 snoeken in de boot in een pracht omgeving en vergezeld door een top vismaat was het een top begin. Ben benieuwd wat de rest van 2016 in petto heeft voor mij. We gaan vast weer pracht momenten beleven op en aan het water. We zullen het zien.

2016 letss gooo

Iedereen nog een fijn 2016 met veel kromme hengels en strakke lijnen,
Aiso Lycklama a Nijeholt

Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-01-2016 19:40

Bericht door Martijn » 03-01-2016 21:51

pracht dag weer mannen

Plaats reactie