2 dagen in het altijd mooie Friesland

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-01-2016 19:40

2 dagen in het altijd mooie Friesland

Bericht door Martijn » 03-01-2016 20:48

Omdat Aiso en ik al een tijd niet meer gevist hadden, besloten we samen een paar dagen af te spreken in de kerstvakantie.
Eenmaal aangekomen in het altijd mooie Winsum had Aiso al een plan gemaakt voor de eerste dag.

Na een stukje te hebben gevaren (we waren namelijk al wat laat) kwamen we op de eerste stek aan.
Na nog geen 500m meldde één van de eerste vissen zich al. deze mooie eind 80er mocht er zeker wezen!!

Afbeelding

Nadat we wat foto's hadden geschoten mocht deze vis weer lekker verder zwemmen en besloten we om het stuk nog een keer te pakken alleen deze keer met dood aas.
Dit bleek een goede keuze want na nog geen half uur hadden we nog 2 snoeken van eind 80cm in het net liggen!

Afbeelding

Afbeelding\

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het maken van de foto's blijkt dat Aiso één van de snoeken al eerder had gevangen.


Tegen het middag uur krijg ik nog een mooie beuk op mijn hengel helaas weet de vis zich na een paar hevige bonken te ontdoen van de haak.
Ik baal als een stekker maar volgens Aiso mag ik niet klagen. De dag kon al niet meer stuk!

Na een paar uur geen beet te hebben gezien heb ik de hoop al opgegeven maar geeft Aiso me nog wat hoop door te zeggen dat er nog 1 plek is waar we nog weleens een grote vis kunnen gaan vangen.
de laatste anderhalf uur leveren ons inderdaad nog 3 maatse snoeken op waarvan 1 een hele 'dikke' bonus!

Afbeelding

Tijdens het terugvaren maken we een plan voor de volgende dag.
Er zou de volgende dag windkracht 4-5 staan en daarom leek het ons niet verstandig het grote water op te gaan. Heel jammer want ik had eigenlijk gehoopt nog een dikke vis te vangen.
Omdat we allebei veel vertrouwen hadden in onze laatste stek besloten we om de volgende dag toch maar weer terug te gaan met grote aasvis en de hele dag te gaan fireballen op die ene grote vis.
We zouden vroeg vertrekken om tijdens het ochtendgloren op de stek te zijn.

Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag lagen we rond kwart over 8 op de stek.
Na nog geen 20 minuten vissen ziet Aiso eerst zijn dobber ondergaan en terwijl dit gebeurd loopt ook de slip van zijn andere hengel af. helaas helaas geen double hook-up want de vis op de dobberhengel heeft toch niet zo'n trek... gelukkig wel een mooie 70'er op de handhengel en tevens een mooi begin van de dag.
Even later krijg ik een beet op de dobberhengel maar ook deze vis laat weer los.
rond half 10 is het weer raak... 'tis maar een kleintje' hoor ik Aiso nog zeggen... Totdat de vis er ineens vandoor spurt en zij Aiso toch op andere gedachten weet te brengen.

Afbeelding

Met 91cm en zeker een kilo of 5 een zeer gezonde vis!
Vanwege deze vis en de mooie bodemstructuur besluiten we om de stek nog eens precies af te vissen. Ik laat mijn aasvis rustig een klein gat inzakken en krijg een dreun die Aiso aan de andere kant van de boot kan horen.
Na het aanslaan blijft de vis diep en maakt Aiso het net al gereed om de vis te kunnen landen.
Al varend met de vis in het net zoeken we een mooie plek waar we wat foto's kunnen maken en de vis kunnen meten.
(102cm en een kilootje of 8)

Afbeelding

De rest van de ochtend vangen we nog wat kleinere snoek en in de middag komt er helaas niks meer uit het water..
ACH WAT KLAAG IK TOCH!
WE HADDEN 2 SUPER DAGEN!!!

Aiso het was weer gezellig.. Doen we binnenkort nog eens gladjes over!

Aiso Lycklama a Nijeholt
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-06-2014 21:21

Bericht door Aiso Lycklama a Nijeholt » 03-01-2016 21:54

wat waren het twee top dagen maat, doen we snel over

Plaats reactie