17-06-2016

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

17-06-2016

Bericht door Sybe. M. » 18-06-2016 13:24

Vandaag was ik met vismaat Vincent op het water. Vincent wou een rustige start maken, en ik was het daar wel mee eens. Lekker wat langer in bed blijven kan soms lekker zijn. We waren rond half tien op het water, en het vissen kon beginnen. De dag begon taai, en de aanbeten die we kregen, vielen er voor de boot weer af. Het water was kraak helder, dus we konden de vissen goed zien. Gelukkig zaten er geen monsters bij. De eerste gevangen vis kwam niet op de jerkbait, maar trollend. Vincent pakte een klein, maar erg wild en sterk snoekje. geweldig hoe ze vechten al het water wat warmer is.
Afbeelding

Niet veel later melde zich de tweede snoek. Ik had net mijn kunstaasje gewisseld, en hij werd gegrepen. Ook dit was geen reus, maar met 90 cm toch een redelijk formaat.
Afbeelding

We besloten om verder te gaan met trollen, en op een stuk waar het bodem verloop erg ruw was werd mijn kunstaas weer gegrepen. De vis was erg sterk, en bleef maar diep. Door de manier van bewegen, voel je meteen of het een grote of kleine vis is. Deze vis was lomp en traag, en het beloofde veel goeds. Helaas schoot de vis onder de boot los, mij balend achter latend. Hoe groot deze vis is geweest zullen we nooit weten, want doordat hij diep bleef, en ik hem niet in het oppervlak kon krijgen , hebben we hem niet kunnen zien.
Gelukkig wist Vincent me weer wat op te vrolijken, door een mooie vette snoek te pakken op 101 cm. Deze vis pakte tijden het jerkbaiten een 10 jaar oude Sybride. . De Sybride. gebruiken we niet zoveel, want het is een jerkbait voor dieper water. Deze jerkbait doet het goed op water tussen de twee en drie en half meter. Meestal vissen we op water tot 2 meter, en dan pakken we altijd de Flat Sybride.. Het is maar goed, dat we altijd een diepduikende jerkbait bij ons hebben, ook al zijn het al oudjes.

Afbeelding

De weg werd trollend vervolgd, en op een stuk kanaal kregen we 3 aanbeten achter elkaar. Zo'n bijtuurtje heeft al menig dag goed gemaakt, en was nu ook weer welkom.
Afbeelding

Afbeelding

Door de dreigende regen op de buienradar werd besloten om te stoppen, en ging het plankgas naar de trailer helling. De nieuwe trailer zorgde ervoor dat alles in 15 minuten was ingepakt, en konden we voor de regen weer richting huis.

Vincent bedankt voor de leuke dag.

Plaats reactie