22-08-2016

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

22-08-2016

Bericht door Sybe. M. » 25-08-2016 20:34

Vandaag was ik op pad met Bert, en was ik van plan om een test te doen. De test zou bestaan uit een wedstrijdje tussen 2 pluggen.

Het zit namelijk zo, de laatste tijd word er veel goeds gezegd over de fringo. De fringo is een aasje dat al een paar jaar niet meer gemaakt word, en ook niet meer in winkels te koop is. Vroeger heb ik zelf wel fringo's gehad, maar ze waren mij nooit opgevallen als een bijzonder aasje. Nadat ik mijn laatste fringo's verkocht en verspeeld had, was het voor mij wel prima.
Omdat er veel over de fringo gesproken word, en veel aangeraden word, staat dit aasje weer volop in de belangstelling. Iedereen die dit leest en daarom een fringo wil kopen komt bedrogen uit, hij is niet meer te koop. Het viel mij vooral op dat de fringo vooral word aangeraden door gesponsorde vissers. Hierdoor ging er bij mij een lichtje branden. Het zou toch niet zo wezen dat:

Misschien is het wel zo dat deze gesponsorde vissers alleen mogen praten en schrijven over de aasjes van hun sponsor. Hoe doe je zoiets zonder op te vallen? Als je alleen plugjes aanbeveelt van je sponsor, dan val je natuurlijk door de mand. Je moet af en toe ook andere merken of soorten noemen zonder dat je de concurrent helpt. De oplossing kan dan zijn noem een aasje wat niet meer te koop is, en je helpt de concurrent niet. Een slimme oplossing.

Om terug te komen op de eerste regel, De wedstrijd van vandaag gaat tussen de fringo en De Spok. Ik ben wel niet gesponsord, en heb geen verplichting naar De Spok, toch moet ik bekennen dat ik wel belang heb in de verkoop van De Spok.

De spok firetiger ging aan de ene hengel, en de fringo firetiger ging aan de andere hengel. De grote trol wedstrijd kon beginnen. De eerste vis die ik ving was aan De Spok firetiger. de tweede ook, even als de 3e, 4e, 5e, en 6e. De 6e was in de middag, en het was mij wel duidelijk. De fringo was nog steeds niet een bijzonder aasje, net als vroeger. De Spok en de fringo konden van de lijn, en een hornet en een rapala DT werden aan de lijn geknoopt. ik ving toen nog 1 snoekje, en dat was op de DT.

Bert Ving die dag 4 snoeken, 2 op De spok wit, en 2 op de badboy. De fringo was de grote verliezer en mijn vermoeden werd hierdoor sterker. Word dit aasje op deze manier gepromoot?

Dit verhaal is natuurlijk een vermoeden, en ik heb hiervoor natuurlijk geen hard bewijs, het is iets wat me de laatste tijd opvalt. Ook is het niet de bedoeling om De Spok in de hemel te prijzen, want er zijn genoeg goede aasjes, zoals: De Rapala DT, de pikefighter, de nilsmaster invincible, de butchertail, en de supershadrap.

We zijn deze dag geëindigd op 11 vissen, waaronder een paar mooie snoeken tot 110 cm. Er werden ook 2 mooie dikke snoekbaarzen gepakt. Kortom een top dagje, met een leuk verhaal. We waren weer op tijd op de helling, zodat we nog van een mooie avond konden genieten.

Plaatje bij het verhaaltje.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
110 cm op De Spok.

Afbeelding

Afbeelding

Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

Bericht door Sybe. M. » 02-02-2017 14:43

Update: momenteel is de fringo weer in productie, en te koop in de hengelsport winkel.

Plaats reactie