12-09-2016

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

12-09-2016

Bericht door Sybe. M. » 13-09-2016 19:19

De slager en de boer.

Vandaag waren Jacob en Pieter op de Alumacraft aanwezig. Jacob ken ik al vanaf dat hij nog een klein jongetje was, en bij zijn ouders op de boerderij woonde. Pieter is de zoon van een slager, en ken ik nog niet zo lang. Vandaag zou een bewolkte dag worden, maar achteraf was het toch nog prima weer. De mannen waren netjes op tijd, en we konden meteen weg varen. De dag begon welvarend, en de snoeken kwamen redelijk snel achter elkaar aan boord. de formaten waren netjes, en er zat een mooi aantal hoge tachtigers bij. Mijn doel was om minimaal 10 vissen te pakken, en dat leek op deze manier te gaan lukken. Pieter wist in de tweede helft van de ochtend een mooie snoek van 98 cm te vangen, op de tigerghost orange tail. In de tweede helft van de ochtend begon het bij Jacob ook goed te lopen, en ook hij pakte een paar mooie tachtigers op de firetiger Spok.
De kers op de taart werd ook door Jacob gevangen, een mooie 110 cm melde zich op de bill lewis. Dit aasje had tijden op de reserve bank gezeten, en mocht vandaag weer vlammen. Rond een uur of 2 hadden we al een stuk of 18 snoeken, waarbij ook een aantal hele mooie. In de middag werd het een stuk taaier, en werd het moeilijk om vissen te pakken. Gelukkig kwan er nog wel een aantal in de boot, maar de snelheid was er uit. Aan het einde van de dag besloten we nog een ondiep kanaaltje te pakken, en daar kwam de bonus vis uit. Een prachtige snoek vergiste zich in een firetiger. Jacob wist direct te melden dat het weer om een grote vis ging. Prachtig om te zien hoe Jacob de grote vissen drilt. Zo rustig en gemotiveerd, dat zie je maar zelden. Het was de 22e vis van de dag, en het zou ook de laatste worden. Na enige tijd konden we de vis scheppen, en meten. De centimeter gaf 107 cm aan, geweldig, de tweede metervis voor Jacob, en dat op 1 dag. Trots en voldaan gingen we naar de trailerhelling. Wat een prachtige dag, en wat een genot om iemand te zien, die zo cool een vis drilt.
Topvissers, die slager en die boer.

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
110 cm

Afbeelding

Afbeelding
107 cm

Plaats reactie