23 07 2012

Plaats hier je vangsten
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

23 07 2012

Bericht door Sybe. M. » 23-07-2012 19:45

Vandaag ben ik op pad geweest met Eric de Lange, en zijn 10 jarige zoon.
Eric, beter bekend als de Tukker, is op vakantie bij het Lauwersmeer.
We hadden daarom besloten om het eens in de Trekvaart bij kollum te gaan proberen.
De trekvaart is altijd goed voor snoek, vaak niet de grootste, maar je vangt er altijd wel een paar.
Het was mijn bedoeling om de Tukker junior meer snoeken te laten vangen, dan Tukker senior.


Afbeelding
Afbeelding

We waren om 8 uur bij de helling, en mijn Sybride pet werd gewisseld voor een mooie Bòssel pet.
Eric is namelijk de bouwer van de Bòssel.


Afbeelding

We gingen meteen los met het gooien van wat jerkbaits.
Dit was niet een groot succes, want het werpen tussen al die bootjes, bleek voor jr. toch wel pittig.
We besloten daarom om door de bebouwde kom te varen, met een plug op sleeptouw.

Al snel ving de tukker junior zijn eerste vis.
Jes, 1-0 voor junior.
Trots werd het snoekje weer in zijn element terug gezet, en we vervolgden onze weg.

De vissen kwamen met enig regelmaat bij de boot, maar er werden ook diverse vissen gelost.

Afbeelding
Een 80er voor de tukker.

Om 12 uur werd het erg warm, en besloten we om er mee te stoppen.
Voor snoek is deze hitte niet goed, en de vangsten begonnen terug te lopen.
De eindstand kwam op 8 snoeken.
De meeste vissen werden door junior gevangen, en de enige metersnoek was ook junior.

Afbeelding
Metersnoek voor junior.
10 jaar, en zelf gedrild, meteen een nieuw PR, super.

De boot werd getrailerd, en Eric trakteerde op een lekker bordje eten, met consumptie, in het centrum van Kollum.
We hebben daar op het terras nog even lekker na zitten kletsen, en zijn toen weer naar huis gereden.

Het was een gezellige ochtend, en het weer was super mooi, kortom, een geslaagde dag.

Plaats reactie