Bezoek aan Rod Visions

Alles wat minder belangrijk is, of wat niets met roofvis te maken heeft, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Sybe. M.
Berichten: 316
Lid geworden op: 24-01-2012 07:54

Bezoek aan Rod Visions

Bericht door Sybe. M. » 18-05-2013 20:00

Gister stond een lange tocht op het programma. Arjan en ik hebben een bezoek gebracht aan Klarenbeek. Klarenbeek is een klein plaatsje ten zuid oosten van Apeldoorn. In dit plaatsje woont Dick Willemse van Rod visions.
Dick verkoopt hengel onderdelen, en bouwt zelf hengels. Arjan had al een jerkbait hengel bij Dick laten bouwen, maar wou ook nog een lange trol hengel, en nog een kortere jerkbait hengel hebben. Arjen zou deze vandaag ophalen, en had mij gevraagd om mee te gaan. Natuurlijk wou ik dat, en rond het middag uur zaten we in de auto, op weg naar Dick Willemse. Druk pratend over het vissen met handgemaakte hengels vloog de tijd voorbij, en voor we het wisten, stonden we al bij Dick voor de deur.

Afbeelding

Ik had een bedrijfspand verwacht, maar Dick bouwt zijn hengels gewoon aan huis. Heel slim van Dick, want dat scheelt natuurlijk enorm in de vaste lasten, en als je toch de ruimte hebt, waarom niet. Ikzelf bouw mijn jerkbaits ook gewoon thuis, en het heeft alleen maar voordelen.

We werden vriendelijk ontvangen met een kopje koffie, en voor mij een bakje thee. Deze jonge lust namelijk geen koffie, net als bier. :shock:
De hengels zagen we al in de rekken staan, en natuurlijk konden we niet wachten tot dat Dick ze zou aangeven, we hadden ze al snel te pakken.

Afbeelding



Deze hengels waren prachtig afgebouwd, en Dick maakte zijn reputatie meer dan waar. Werkelijk prachtige juweeltjes van hengels had hij gemaakt. Super afgewikkeld, en er zaten wikkelingen in een andere kleur onder de wikkelingen die de ogen bevestigen. Je hebt dan niet alleen meer grip, maar het staat ook prachtig. Zo simpel, maar bedenk het maar eens.

Afbeelding

De trolhengel was afgebouwd met een apart soort rubber, Eva genaamd , en de jerkbait hengel met een prachtige strakke Portugese kurk soort, Geen gaten en zwarte plekken, maar superstrak kurk, zonder onregelmatigheden.

Het kurk werd afgedicht met een prachtig rvs buisje aan de bovenkant, en een rvs dop op de onderkant. Voor de reel houder had Dick kunststof gekozen, niet zo mooi als RVS ,maar veel warmer in de hand. Omdat we de hele winter door vissen, is dit wel zo fijn.

Afbeelding

Afbeelding

De ogen die Dick op deze hangel geplaatst heeft zijn super degelijk, Geen goedkope 2 punt ogen, maar sierlijke maar robuuste 3 punt ogen. Het gebeurd nog al eens dat je tijdens het binnen tikken van de jerkbait de boot rand raakt, en dan is wat extra stevigheid erg belangrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Er is bij rod Visions keus genoeg, want Dick heeft een grote aantal ogen, reel houders, blanks, en dergelijke op voorraad.

Afbeelding

Afbeelding

Pistoolgrip voor een reel. Baitcaster hengels.

Afbeelding

Met veel plezier bewonderde ik Arjan zijn nieuwe hengels, niet wetende dat het plezier alleen maar groter zou worden. Wat was er namelijk aan de hand, er stond voor mij ook nog een prachtige jerkbait hengel te wachten. Helemaal afgebouwd naar mijn wensen. Een korte lengte, zodat hij prima in de boot is te hanteren, sterke ogen, strakke actie, een kort kurken handvat, zodat je meer uit de pols vist, enz. Een hengel die niets meer te wensen overliet.

Afbeelding

Afbeelding

Ook voor reparatie en het opknappen van oude hengels kan je bij rod visions terecht. Mijn oude trolhengel met een breuk net boven het handvat mocht ik bij Dick achter laten. Deze gaat Dick opknappen, zodat hij weer zo goed als nieuw is.

Afbeelding

http://www.rodvisions.nl/

Vin_cent
Berichten: 38
Lid geworden op: 19-11-2012 19:41

Bericht door Vin_cent » 21-05-2013 12:45

Mooi spul! Leuk verslagje ook!

Plaats reactie